Monday, November 17, 2014

KONSPIRASI TUMBANG NOH [4] - ZEIN ISMA DISABOTAJ


DUA PEMIMPIM yang boleh disebut kait dengan PMO di Selangor ialah Ezam Mohd Nor dan Irmohizam Ibrahim. Kedua-dua pemimpin ini mempunyai cita-cita yang amat besar dalam UMNO dan kini nama mereka disebut lobi untuk menggantikan Noh.

PERGERRAKAN mereka amat senyap dan tersusun hingga jika Selangor menang PRU 14 sudah ada nama dari gerakan ini yang akan menjadi MB Selangor ganti Azmin. IRMOHIZAM muda dan bergaya, Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO muda disebut akan menjaadi MB nanti. Penyusunan beliau penting untuk layak menjadi MB.

JENERAL SELANGOR bukan sebarang gelaran, Jeneral ini mesti boleh mengawal 22 Panglima yang ada dalam pentadbirannya. Menjadi Jeneral ini memberi kelebihan mendapatkan kerusi MB Selangor. Persoalannya adakah BN akan Berjaya rampas Selangor?

SHUKUR semakin agresif mahu ganti Noh. Pasukan Shukur giat melobi di mana-mana saja sekarang. Noh dikatakan gagal menjalankan tugas sebaliknya Shukur dijuarakan konon menjadi pemimpin hebat yang turun padang. Budaya Shukur dimomok akan menjadi pemangkin gerakan rampas Selangor dengan anggaran kejayaan 100%.

JOHAN menjadi batu api dalam perbalahan “Taiko-Taiko” ini. Menyemarak, menyimbah minyak, hasrat membakar hangus renting Noh supaya nanti dapat ganti dirinya ke situ. Perjumpaan-perjumpaan diaturkan seolah-olah mahu betanding jawatan Ketua Bahagian. Bersungguh-sungguh kerja mereka untuk jatuhkan Noh.

ZEIN ISMA tersepit ditengah-tengah. Konvensyen UMNO SELANGOR Zein jadi kambing hitam dipanggang oleh Shukor dan Johan. Zein dimaki hamun dituduh penyebab serangan bertali-arus terhadap Noh.

ZEIN DISABOTAJ dalam program terbaru yang dianjur Sekretariat Penerangan UMNO Selangor. Suku dewan sahaja penonton yang hadir untuk mendengar pembentangan seorang tokoh hebat. Adakah kerana Zein dilihat ‘bias’ mempertahankan Noh?

TERSUSUN, TERANCANG, BERSUNGGUH mereka menjalankan tugas jatuhkan Noh tetapi dalam memperkasa UMNO apa Shukur dan Johan Buat? Berlagak Hero untuk turunkan Noh tapi UMNO Selangor terus kalah dimata ahli dan rakyat.

SIAPA BERANI TEGUR mereka? ….

...bahagian empat... 

No comments:

Post a Comment