Thursday, November 20, 2014

KONSPIRASI TUMBANG NOH [6] - BLOGGER UMNO SELANGOR MAKAN TUAN ANGKARA STRATEGIS PMO


BLOGGER SANGKAKALA JARI 9 diserang kerana pertahan kedudukan Noh di Selangor. Tapi umum tidak tahu sebenarnya Sangkakala adalah soldier kepada Zein yang pernah saya sebut berkaitan kes RM900 ribu Konvensyen UMNO Selangor. Saya tidak kenal Sangkakala tetapi saya anggap dia seorang hero kerana berani berkata benar demi keutuhan parti. Zein dahulunya dijadikan Kambing Hitam oleh gerakan ini.

GERAKAN TUMBANG NOH didukung strategis berkedudukan tinggi (PMO) dan soldiernya melakukan tugas serangan tanpa kira siapa. Jika sasaran itu terpaksa membunuh kawan waima saudara sendiri mereka akan lakukan. Cari makan soldier (blogger) ini bergantung kepada arahan yang dikeluarkan bersama imbuhan besar atau dijanjikan projek sebagai balasan kepada kerja yang dibuat.

ASKAR (soldier) UPAHAN ini bergerak dalam beberapa kumpulan yang tidak duduk sekali, berlainan kawasan, berlainan modus operandi (MO) dan berlainan tuan. Mereka menyerang dalam kedudukan yang berbeza dengan kaedah yang berbeza.

Kumpulan serangan; 

kumpulan pertama menyerang Noh adalah soldier dari Sri Andalas, Klang. Mereka berpakat dengan mengguna blog yang berbeza namun mempunyai penulis yang sama. MO ini sering digunapakai oleh kumpulan blogger awal.

Kumpulan kedua merupakan Aktivis-aktivis terkenal dan berprofil tinggi berpusat di Kuala Lumpur. Mereka ini mempunyai keupayaan dan rangkaian yang besar berkait dengan pemimpin-pemimpin tinggi kerajaan. Cara cari makan dengan ugut dan samun. menyerang dengan lebih agresif menuduh bahawa ada salahlaku dan seleweng kuasa bertujuan mempersoal kebolehpercayaan dan keutuhan dari semua segi yang baik pemimpin tersebut.

Kumpulan ketiga datang dari arahan yang paling tinggi. Berpusat di Putrajaya tanpa perlu diperkenalkan tetapi mempunyai orang tangan kotor bersembunyi dibalik portal-portal dan page-page tersohor. Bertindak menjadi 'command centre' portal-portal dibiayai kerajaan ini menambah cuka ke luka Umno Selangor hingga ahli-ahli melolong memekik kesakitan. Jeritan kuat itu didengar jauh hingga jiran tetatang bertanya, apa sudah jadi pada Umno Selangor?.

Kumpulan keempat bertindak menyambut serangan yang dibuat tetapi masih termasuk dalam 'payroll'. Mereka digelar anjing dikalangan blogger-blogger sahabat kerana mereka hanya akan buat kerja dengan upah tidak kira banyak atau sikit asal boleh makan. Kebanyakan mereka adalah facebooker merasa diri mereka hebat.

Kumpulan kelima dan akhir sekali ini ahli Umno yang kecewa dan marah kepada Noh dengan pelbagai sebab. dipergunakan oleh ketua-ketua mereka untuk menyerang Noh diperingkat akar umbi. membuat kumpulan kecil dan digerakkan untuk bersatu dengan kumpulan besar bila sampai waktunya. Kumpulan terakhir ini bahaya kerana mereka tidak tahu asal punca tetapi didodoikan dengan lagu hingga mereka lena dengan penuh kemarahan dan dendam kesumat. Mejatuhkan Noh akan menjadi agenda besar buat mereka melebihi kepentingan menjaga parti dan survival bangsa melayu.

TIDAK BERNIAT saya untuk membuka aib sesiapa tetapi jika perlu saya aka buka untuk memperlihat kepada masyarakat dan ahli Umno siapa mereka dan siapa yang sebenarnya. Orang-orang upahan ini boleh melakukan apa sahaja demi duit dan kedudukan.

BLOGGER UMNO SELANGOR merupakan projek yang menelan belanja besar pada pilihanraya yang lepas tetapi khidmat mereka diberhentikan kerana gagal memenuhi kehendak dan KPI yang ditetapkan. Mereka marah hingga serangan besar-besaran dihalakan ke Bangunan Umno Selangor satu ketika dulu. sebelum saya akhiri pembaca boleh cuba lihat nama-nama blogger yang saya sebutkan dibawah dan tanya berapa Umno Selangor bayar mereka dahulu dan kemana mereka hari ini bila Noh diserang?


"Medan Info Kini, Darul Ehsan Today, House PK, Papa Gomo, Jawa Bernam, Gerakan Timur, Pena Tanah Melayu, Wak Jengkol, Belantan Fliying Kick, Wadah Kelana Jaya, Afiq KlTown....."

...bahagian enam...











No comments:

Post a Comment